Menő bulik a cipőboltokban

Több száz cipőfanatikus fiatal áll sorba rendszeresen a belvárosi cipőbolt előtt, néha akár napokra (!) tábort verve, hogy megszerezhessék álmaik limitált szériás sportcipőjét –és még így sem biztos, hogy övék lehet a vágyott surranó…

unnamed.jpg

A sportcipő már régen nem az, ami pár éve volt: edzéshez felkapott sporteszközből első számú divatkiegészítővé lépett elő. Mindenhez IS viseljük, a fürdőruhától az (akár saját) esküvőig, a játszótértől a legmenőbb rooftop bulikig.

Mivel hajnaltól késő estig kb mindenhova sportcipőben megyünk, csak idő kérdése volt, hogy a sneaker piacon belül is kialakuljon a designer kollaborációkhoz hasonló „legmenőbbek legmenőbbje klub”:  a nagy cipőmárkák és pl popsztárok, vagy éppen a legnagyobb divatházak együttműködéséből születő limitált kollekciók kerülnek a piacra, amelyeket aztán pillanatok alatt elkapkodnak a divatérzékeny fiatalok.

Ilyen pl az adidas és Pharrell Williams, vagy mondjuk Stella McCartney közös kollekciója, vagy pl a Puma&Barbie:),  vagy a Vans & David Bowie együttműködése, de a Converse is beszállt a buliba: a Converse x Comme des Garcons PLAY bombasikerű kollabja után a Converse x Golf le Fleur már ún. „online exkluzív” kiadás volt, ezzel is a Z generációnak kedvezve.

kep2_27.jpg

A fiatalok egyébként általában az IPhone-jukon keresztül adják-veszik a cipőket, a gyorsasági verseny pedig óriási. Az igazi menők, a sneakerhead-ek (mert persze itt is megjelentek a limitált cipőket megvásárló, majd azonnal továbbértékesítő fiatalok) már (ro)botokat használnak az online árverésekben, hogy biztosan ők csaphassanak le először a legértékesebb, akár több százezer Ft értékű sneaker különlegességekre.

A tőkepiac is reagált a jelenségre, a Stockx nevű online cipőtőzsde (!) napi 2 millió dollár feletti forgalmat generál, a cég értéke pedig a legfrissebb alaptőkeemelés árazásával kalkulálva átlépte az egymilliárd dollárt. A limitált cipők piaca az egész világon mindenhol virágzik és napról napra nő.

kep1_28.jpg

És ha ez még mind nem lenne elég: ahhoz, hogy birtokolhassunk egy ilyen limitált kiadású kincset, néha még egy jó adag szerencsére is szükség van a sorbanállás és IPhone- botok használata mellett: nem elég már napokkal az üzlet előtt táborozva sorban állni, a túl nagy kereslet miatt sokszor sorsoláson (igen, sorsoláson!) dől el, hogy ki kaphatja meg a jogot a cipők megvásárlására.

Persze a sorban állás (ülés) és a várakozás egyben buli is, a belvárosi Foothsop cipőbolt pl gyakran reggelivel és üdítővel várja a sneaker fanatikusokat.

 unnamed1.jpg

Ezt a "bulifaktort" az említett Footshop abszolút kimaxolta: a márka a küldetésének tekinti a street kultúra képviseletét (naná). A boltban fiatal művészek kiállításai és különböző kreatív installációk várnak minket, de szerveztek már itt retrospektív fotokiállítást, sőt még  NBA2K19 kosaras játék bajnokságot is. A fiatalok akkor is betérnek ide, ha nem akarnak vásárolni, csak éppen buliznának egyet a közösségi térben,  vagy meghallgatnának egy, a street kultúrához kapcsolódó kerekasztal-beszélgetést, vagy egyszerűen csak játszanának egy jót.

unnamed2.jpg  

Szerintetek a sportcipők után mi lesz a következő ugyanekkora menőség?

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://momlovesdiamonds.blog.hu/api/trackback/id/tr1015011252

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

antisocialnetwork · http://aloneontheearth.com/ 2019.08.17. 18:33:19

Ez nem menőség, hanem a magukkal nem tudni mitkezdjen like gyűjtögető influencer , youtuber, celeb megélhetési generáció és az őket maximálisan kihasználó multik találkozása.

Emmett Brown 2019.08.17. 20:27:22

Birtokolhassunk egy limitált kiadású kincset. Ez a mondat valami elképesztő.

Egyébként a legnagyobb menőség az az, hogy elhitették ezekkel a díszfaszokkal, hogy azzal fel lehet vágni hogy van ideje a sorban aszalódni akár napokat is.

De persze már ez a csúcsmenő klub is felhígult a fizetett sorban állókkal.

A következő menőség bármi lehet, nincs is igazából jelentősége, hogy mi az, mert teljesen értelmetlen lesz. Valamelyik pénzéhes gyökér majd ráteszi a képét egy random ruhadarabra, és rájönnek hogy miként működik a Marshall kereszt, a ficsúrok meg a wannabek meg majd ölik egymást a semmiért.

Inkvizítor666 2019.08.17. 21:58:35

Ezt a faszságot, ezek többnyire bűnronda szarok, látszik ezen a nyomorék generáción hogy csak az ár számít, én maradok egy jó Boss vagy baldinini, illetve lloyd cipőnél

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Mom Loves Diamonds

Öltözködési, ékszerviselési tanácsok egy ékszermániás anyukától, nem csak anyukáknak. Inspiráló interjúk, outfitek, trendek, divat, ékszertippek, és más csajos témák...