A baba első könyvtára

Mivel hatalmas nagy könyvmoly vagyok (értsd: voltam, időmilliomos koromban, a gyerek előtt), ezért nagyon vágytam arra, hogy a kisfiam is szeressen majd olvasni, és érdekeljék a könyvek. Erőltetni persze nem akartam, inkább próbáltam felkelteni az érdeklődését, de igazából nem volt nehéz dolgom. Olyan szuper gyerek- és babakönyvek vannak már, hogy nem csoda, hogy imádnak „olvasni” a babáink.

Ha babalátogatóba hívtak és csak egy apróságot akartok vinni, de lehetőleg olyat, aminek hasznát is veszik majd, vagy a babátok már "unja" az ismerős könyveket és újítanátok, íme az én kisfiam kedvencei:

 

Zizegős könyvek a legkisebbeknek -kb 6 hónapos korig

A tuti siker, ha egy babát akarunk megajándékozni. Mivel előre nem lehet tudni, hogy melyik könyv lesz a kedvence a picinek, ezért igazából ezzel nem lehet mellélőni. Puha anyagból legyen, nagy, egyszerű képekkel és élénk színekkel. Az én kisfiam annyira szerette az első zizegős könyvét, hogy amellett, hogy teljesen szétrágta:), a hosszabb utakon, vagy nyűgösebb napokon kizárólag azzal lehetett megnyugtatni.

zizeg.jpg

 

Kb 7-8 hónapos kortól: Te vagy az anyukám! –sorozat

A pici állatok keresik az anyukájukat (és persze a végén meg is találják) ennek az imádnivaló sorozatnak a könyveiben. Egy kis felületen puha textúrát simogathatnak a babák, a könyvben pedig egyszerű szöveggel, nagy képek segítségével megtanulhatják a különböző állatok neveit és jellemzőit.

A picikém kb 6 hónapos kora óta imádja. Újra és újra elolvastatja, simogatja, nézegeti (nem tudom, mennyire látszik, de már rongyosra  „olvasta” az egész sorozatot:))

Még most is nagyon szereti ezeket a könyveket, pedig már két éves nagyfiú!

 img-0470.jpg

Építkezős könyvek

Hát igen, ha fiúkról van szó, akkor extra hamar előkerülnek a munkagépek, járművek, helikopterek, és minden, aminek kereke van.  Ezeket a könyveket azért szeretjük, mert szinte nincs is bennük szöveg, viszont rengeteg kép igen, részletgazdagon megrajzolva, így mindig új dolgokat fedezünk fel bennük, soha nem unjuk meg őket! Igen, még én is, aki eddig szinte életemben nem is láttam markolót, fogalmam sem volt róla, hogy létezik olyan szó, hogy „homlokrakodó”, még én is szívesen mesélem neki… 

img-0476.jpg

 

Boribon-könyvek: kb kétéves kortól

Ezt a mesesorozatot kislánykoromban én is imádtam. Még ma is kívülről emlékszem a szövegre, néhány gyerekkori Boribon-könyvemet pedig most a kisfiam olvassa lelkesen. Már ő is fújja a Boribon-meséket és minden este legalább ötször-hatszor kéri valamelyik Boribont.

 img-0472.jpg

Bogyó és Babóca

Bartos Erika egy zseni. Amennyire idegesített régebben a cím (Babóca uhhh), annyira nagy örömmel látom, hogy a picikém viszont odavan a mesékért. Megtanulja az állatok neveit, átéli velük a szituációkat (konkrétan ebből tanuljuk meg a Télapó,  Karácsony, stb. ünnepeit), nemsokára pedig születésnapja lesz, ezért már szorgalmasan olvassuk a születésnapos BB-könyveket.

img-0477.jpg

 

Persze mindent a saját szintjén mesélek el, a túl hosszú sztorikat lerövidítve, vagy éppen a szöveg nélküli, nehezen érthető építkezős-munkagépes könyveket részletesebben elmagyarázva, amennyire lehet, szórakoztatóan.

A gyerekeket megnyugtatja, ha mindig ugyanazzal a szöveggel meséljük az adott mesét (még ha nem is betű szerint a könyvből), fejleszti a szövegértésüket, színesíti a fantáziájukat és szuperül szórakoznak rajta –csak ajánlani tudom mindenkinek, hogy minél kisebb korban alapítsátok meg a baba otthoni könyvtárát :)

A bejegyzés trackback címe:

https://momlovesdiamonds.blog.hu/api/trackback/id/tr714505454

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása