Több ezren követik youtube-on és még csak 16 éves...

Barabási Liza pont olyan, mint bármelyik 16 éves gimnazista. Hét közben iskolába jár, majdnem minden nap sportol, találkozik a barátnőivel, moziba és kirándulni megy a családjával…

Emellett pontosan fél éve, május 8.-án tette fel az első videóját a Youtube-ra, mára pedig több, mint 3 000 youtube-feliratkozó és majdnem ugyanennyi Instagram-követője számára készít videókat és postokat.

lizike.jpg

A kék szemű, törékeny lány kivételes tudatossággal, szorgalommal és szenvedéllyel elérte, hogy a követői most már napi szinten kérnek tőle tanácsot és dicsérik, biztatják, alig várják az újabb videókat.

Lizi a több éves élsportolói múltja után, mára a  vegán életmódban találta meg azt az életformát, amiben igazán jól érzi magát. Receptjeit annyira imádják a követői, hogy még a bevásárlólistája is több száz lájkot kap rendszeresen :)

Bár a suliban néha elcsíp egy-egy irigy pillantást, szerencsére napi szinten legalább 5-6 rajongói levél is érkezik. Az ilyen pozitív üzenetek segítenek  neki abban, hogy motivált tudjon maradni és a nem kevés iskolai feladat után még maradjon ereje videókat vágni és recepteket kitalálni.

 dsc_1251.JPG

Az őszi szünetben gyorsan elkaptam Lizit egy pár kérdésre, egy narancslé mellett, a húga, Lencsi társaságában. A hosszú csajos beszélgetésből íme egy kis összefoglaló.

 -Mennyi időt töltesz a vlogoddal?

-Rengeteget. Hét közben persze a suli sok időt elvesz, de figyelek arra, hogy rendszeresen tudjak új tartalmat nyújtani a követőimnek. Hétvégén vannak olyan napok is, amikor az összes étkezésemet lefotózom, plusz készítek róluk videót, és még posztolok is. Májustól nyár végéig általában hetente 2 videót készítettem, most, iskolaidőben hetente készül egy-egy újabb video.

Sokszor bevonom a videokészítésbe a húgomat, Lencsit is. Nagyon szeretem, ha ő veszi fel őket, mivel így sokkal közvetlenebbül tudok a kamera előtt beszélni. Mintha Lencsinek mondanám el a gondolataimat. Vágni viszont kizárólag én szoktam, ezt egyszerűen imádom, a vágásban élem ki a kreativitásomat:)

-Ebbe a rengeteg munkába hogy fér bele a tanulás, barátok, sport, stb?

-Én szeretek tanulni, egyáltalán nem jelent nehézséget számomra. Az élsport pedig adott egy olyan fegyelmet és kitartást, ami segít jól beosztani az időmet. Régebben versenyszerűen röplabdáztam és bár ezt abbahagytam, még most is heti 4-5 edzésre elmegyek. Heti kétszer személyi edzővel kondizom, kétszer-háromszor pedig futok, vagy az atlétikapályán edzem. Emellett amikor csak tehetem, találkozom a barátaimmal, elmegyünk sétálni egyet, vagy enni, plázázni, beszélgetni.

A húgommal is olyan a kapcsolatom, mintha a legjobb barátnőm lenne, rengeteg időt töltünk együtt. 

lizi3.jpg

-Hogyan jött az ötlet, hogy youtube-csatornát indíts? Hogyan kezdted el?

-Az elején nem sok önbizalmam volt. Hosszú történet, de az élsporttal és főleg a fogyókúrákkal kezdődött minden. Másfél évig a napi kétórás edzéseim mellett borzasztóan hülye diétákat csináltam :), kb nem ettem semmit, ezzel párhuzamosan persze egyre rosszabbul lettem. Egyik nap elájultam edzésen és ekkor elhatároztam, hogy ez nem mehet tovább!

Youtube-on láttam egy gyönyörű, energikus lányt, aki vegán módon étkezett. Én persze azt gondoltam: „úristen, ki az a hülye, aki hús nélkül él?” Akkoriban egyáltalán nem étkeztem egészségesen, nem érdekelt. Viszont szerettem volna én is olyan szép és energikus lenni, mint az a lány és elkezdtem nézni a vlogját, elkezdett érdekelni ez az életforma. Végül borzasztóan elkötelezett lettem!

Eredetileg tehát az egészségem miatt és az önmagam elfogadása miatt kezdtem bele a vegán életmódba. Valami új dolgot akartam. Akkor még csak arra gondoltam, hogy én is így akarok étkezni, aztán jött a „filozófia”.

Egy évig ezután kb mindent ettem, csak vegán változatban. Vegán pizza, vegán hamburger, minden jöhetett, de mostanra már leginkább csak a gyümölcsöket és zöldségeket kívánom. Most nagyon jól érzem magam, amit megkívánok, azt megeszem. Kellett idő hozzá, de visszajött az életkedvem az „ízek segítségével”.

Boldogan írok és vlogolok erről, mert akkora szenvedélyem lett.

lizi4.jpg

-Konkrétan hogyan képzeljük el a fotók, videók születését?

-Minden este mindig kitalálom, hogy „na akkor holnap mit kell csinálnom”? Videózás, fotózás, Insta, ezeket mindig végiggondolom. Pl: Holnap fogok reggelit fotózni? Nem. Vacsorát fogok? Igen. Akkor a vacsorát előbb elkészítem, hogy még szép délutáni fények legyenek. Van egy fa tálcám, amin fotózni szoktam, vagy a székem, ami fehérJ arra ráteszem. Ha mondjuk fagyit fotózok, akkor figyelek rá, hogy keményebb legyen, hogy ne olvadjon szét, ha kidekorálom, akkor a díszítés ott legyen, ahol kell. Nem a színezett krumplipürét fotózom fagyinak, és nem hajlakkozom le, hogy fényes legyenJ, de így is nagyon kreatív a folyamat. Anyukámmal heti 1x elmegyünk a biopiacra, korán reggel, 7-8 óra között, bevásárolunk. Ez egy hétre nagyjából elég. Ha elfogy valami, akkor persze pótolom, de általában mindig előre tervezek.

-A vegán életmód mellett belefér neked pl a dohányzás?

-Semmiképpen! Néha előfordul, hogy ha a barátaimmal vagyok, akkor megiszom egy pezsgőt, vagy egy fröccsöt, de ritkán van ilyen és soha nem részegedem le. Örülök, hogy régebben azt is kipróbáltam. Abban az egy évben, amikor nem ettem semmit, akkor néha kicsit többet ittam, de most már tartom a mértéket, a dohányzás pedig nekem régebben sem fért bele.

-Mi a célod a vlogoddal? Mi az, amit el szeretnél érni?

-Igazából csak annyi, hogy megoszthassam a gondolataimat. Viszont a visszajelzések hatására elkezdtem álmodni… Óriási vágyam, hogy nagyon szeretnék kiadni egy receptes könyvet. Már most gyűjtögetem, tesztelgetem a recepteket, szóval ez remélhetőleg meg is fog történni. Sőt, igazából két könyvet szeretnék, egy főtt vegán és egy nyers vegán szakácskönyvet.

dsc_1028.jpg

Másik álmom, ami engem hihetetlenül vonz, az utazás. Nagyon szeretnék érettségi után egy évet utazni, szeretném megnézni az egész világot:) Imádom a természetet is. Sokszor ha hazamegyek a suliból, felmegyek a házunk közelében levő kis dombra és onnan belátom egész Budapestet, ott szoktam gondolkodni:)

-Ilyen végletes vagy? Vagy nagy társaságban, vagy full egyedül szeretsz lenni?

-Igen, szeretek nagy társaságban is lenni, de az utóbbi időben nagyon megszerettem egyedül is lenni. Mostanában csak így magamban gondolkodom, csak úgy vagyok, ülök és jár az agyam. Ilyenkor jönnek a legjobb ötletek.

-Azért ami az utóbbi 1 évben történt veled, az hatalmas változás, nehéz feldolgozni.

-Tényleg nagy dolgok történtek, és amilyen embereket megismertem, az is fantasztikus. A vegánság egyébként is a legjobb döntés volt, amit valaha hoztam, de amennyi pozitív dolgot vonzott ez magával, az hihetetlen. Fantasztikus embereket ismertem meg, de magammal kapcsolatban is sok új dologra jöttem rá. Jobban megismertem önmagamat. Fura, de ebben az évben kezdtem felnőni. Nyolcadikban kezdődött el az, amikor egyáltalán az életből valamit elkezdtem tapasztalni:) Akkor volt például életem első nagy veszekedése, mégis azt mondanám, hogy ebben az egy évben jobban megismertem magam és felnőttem. Ha nem youtuberkednék, akkor ez szerintem később történt volna meg.

lizi1.jpg

-Az otthoni példa mennyiben van hatással rád? Mi az, amit „otthonról hozol”?

-Rengeteg mindent köszönhetek a családomnak. Nagyon jól, szeretetteljes légkörben nevelnek minket a szüleim. De hogy konkrét példát is mondjak, például azért lettem ilyen vizuális, és azért fontos nekem, hogy egy videóhoz is mindig otthonos körülményeket teremtsek, mert otthon is minden egyes étkezéshez, de akár még egy délutáni teához is mindig gyönyörűen meg van terítve, csodásan néz ki minden. Ilyen pici dolgokból sokat tudnék mondani, ezek tettek azzá, amilyen most vagyok. 

A „fontosabb” dolgokról pedig, a szüleimtől mindig azt a hozzáállást láttam, hogy mindent meg lehet oldani, ők is mindig mindenben segítenek nekünk. A kitartást is tőlük tanultam. A szüleim és mi is a húgommal nagyon céltudatosak és kitartóak vagyunk, amit kitűzünk magunknak, azt minden nehézség ellenére mindig megvalósítjuk.

-A youtuberkedést is így éled meg? Mennyire tudatos az, ahogy építed a csatornádat?

-Nem nagyon rendszeresen, nem tervezem el, hogy mondjuk „hetente 2 videót muszáj elkészítenem”. Ennyi követő mellett viszont már nem tehetem meg, hogy amikor csak tudok, ne adjak új tartalmat. Kicsit ijesztő is, minimum 100 ember naponta néz és ír, néha eszembe jut, hogy úristen mi érdekel titeket ebben? Például én azt hittem, hogy senkit nem érdekel mondjuk az, hogy mit eszem egy nap. Csak úgy magamnak készítettem egy erről szóló videót és azóta folyamatosan ezeket a leveleket kapom: mikor lesz a következő Mit ettem ma? És kérik a recepteket. Készítenék én más témáról is videókat, de ezt nem hagyhatom abba, mert ez érdekli a legjobban a követőimet.

dsc_0072.JPG

-Lehet, hogy egy kicsit jobban megmutathatnád a személyiségedet is, hogy a követők lássák, ki is az, aki ezt a „gasztro vlogot” csinálja.

-Igen, mostanra kezdem egy kicsit ebben is kényelmesebben érezni magam. Az elején csak a kajákat mertem megmutatni:) Fokozatosan kezdek egy kicsit kinyílni és így elkezdenek jönni a téma ötleteim is. Például az edzéseimet biztosan felveszem majd és a sportról sok videót fogok készíteni. Nagyon sok ötletem van, sok kreatív dolgot szeretnék csinálni, de ehhez még idő kell és jól meg kell tervezni.

-Mi az, amit még a közeli jövőben tervezel?

-Nagyon szerencsés vagyok, hogy rátaláltam a szenvedélyemre. Imádom a vegán életmódot és imádom a fotózást, videózást is. Szuperül össze tudom egyeztetni ezt a két dolgot. Mind a három területen csak fejlődni tudok. Főleg a videózásban érzem azt, hogy még nagyon az elején vagyok és rengeteg dolgot tudok benne tanulni. Imádok fotózni is, nagyon kikapcsol és főleg a vágás! Az a legkreatívabb. Imádom az én ízlésem szerint összevágni az anyagokat, tulajdonképpen ez a legjobb dolog. Mindig az új dolgokat és fejlődési lehetőségeket keresem, a követőimnek is mindig új dolgokat szeretnék mutatni, motiválni őket. Még nagyon sokféle újdonságot fognak látni tőlem, ezt megígérem!

Ebben mind biztosak vagyunk, ha pedig kedvet kaptatok, hogy kipróbáljatok egy-két fincsi vegán receptet, vagy kíváncsiak lettetek Lizi youtube-csatornájára, itt követhetitek őt:

https://www.youtube.com/results?search_query=veganlizm

Instagram: @veganlizm

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://momlovesdiamonds.blog.hu/api/trackback/id/tr313228797

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lifelike 2017.11.10. 19:02:29

a 3000 az olyan sok?

A tudomány sosem téved! 2017.11.10. 19:56:28

Gratulálok.
Bár az emberszabásúak anatómiailag növény evésre lettek tervezve, de annyira elszoktunk már tőle, hogy nagyon nehéz visszatérni a nyers vegan étrendre...
Persze, ha ilyen kaják lennének a menzán, meg lehetne csinálni.

qwertzu 2017.11.10. 20:12:44

@A tudomány sosem téved!: Majd szólj a csimpánzoknak, mert ők sem tudnak róla.

MomLovesDiamonds 2017.11.20. 20:18:14

@lifelike:
Szerintem sok a 3 000 követő fél év alatt, főleg ha az ember 16 éves:) és ha ilyen aktív 3 000 fő követi!
Majd nézd meg 1 év múlva, 5 év múlva... stb. Lizike még nagyon sokra fogja vinni szerintem!

MomLovesDiamonds 2017.11.20. 20:19:02

@A tudomány sosem téved!:
Köszönöm Lizi nevében a gratulációt:)
Én annak a híve vagyok, hogy mindenki étkezzen úgy, ahogy akar és ha ő ebben találja meg azt az életformát, amiben jól érzi magát, akkor hajrá!

MomLovesDiamonds 2017.11.20. 20:21:17

@qwertzu:
A csimpánzokat nem tudom:)

A depresszióról:
Pont erről szól a bejegyzés, hogy Lizi a depresszió/anorexia szélén volt már, a diétákkal és a lelki problémáival és ő pont a vegán életformában találta meg a boldogságot, most és így érzi jól magát.
Más meg attól, ha húst hússal eszik, vagy éppen minden nap edz/fut/akármi, nem vagyunk egyformák.
süti beállítások módosítása