Berki Krisztián csak tőle fogad el styling tanácsot
Interjú Komáromy Csillu stylist- personal shopperrel

Diplomáját szépen elhelyezte a fiókban, majd személyi stylistként kezdett dolgozni, persze a ranglétra legaljáról felverekedve magát. Divatblogja sok ezres olvasótábora mellett az egy éve elkezdett Instagramján is egy majdnem  11 ezer fős, rendkívül aktív közösséget sikerült építenie, akik napi rendszerességgel várják a „Csillu-inspirációt”.

Az interjúnkra  egy nagyon dögös casual szettben, szépen sminkelve érkezik és elegánsan a kávézóasztal alá teszi a 2 db óriási Ikeás-zsákot:) , a mai home shopping projektjére válogatott outfitekkel.

 image2.jpeg

-Jól  tudom, hogy a tanulmányi háttered nem éppen a divatról szólt?

-Valóban vegyészmérnökként végeztem a Budapesti Műszaki Egyetemen, de a mesterképzésem kezdetén azzal párhuzamosan elkezdtem a WERK Akadémiát is, stylist szakon. Eközben még gyakornokoskodtam is, 2 évig dolgoztam stylist asszisztensként.

-Mindig ilyen sokoldalú voltál? Mennyire érdekelt a divat pl kislányként?

-Pontosan, ugyanilyen „jin-jang” voltam:) Kifejezetten „lányos”, de a két bátyámnak köszönhetően egyben fiús kislány is voltam. A fára mászás, biciklizés, stb mellett mindig az én Barbie babáimnak volt a legszebb a ruhája! Megvolt a tipikus kopogós lakkcipőm is, eső után a teraszunkon abban szteppeltem -fel is szakadt az állam:), a helye a mai napig megmaradt.

Aztán a középiskolában, de főleg az egyetemen a kollégiumban már biztos voltam abban, hogy a divat sokkal jobban érdekel, mint a kémia. A csoporttársaim és a koleszban szinte mindenki folyamatosan tőlem kért tanácsot, hogy az esti bulikban, vagy éppen a vizsgákon mit viseljenek. Ezek voltak az első „home shopping felkéréseim”, mindenkinek a saját szekrényéből raktam össze a szetteket, hogy mit mivel vegyenek fel. A mai napig emlékszem arra a csodás érzésre, ami akkor töltött el, látva, hogy ami számomra teljesen természetesen jött, az outfitek összeállítása, az mekkora segítség volt a többiek szemében és mennyire örültek neki.

Ekkor megfogalmazódott bennem az is, hogy az öltözködés egyáltalán nem csak a külsőségekről szól, hanem meg kell ismerni az ügyfél személyiségét és az alapján javasolni valamit. Egy jó stylist szerintem  50-50%-ban rendelkezik szépérzékkel  és pszichológiai érzékkel is.

image3.jpg

-A stylist szakma szerinted mennyire tehetség kérdése, vagy mennyire megtanulható?

-A velünk született alap szépérzék mellett a pszichológiai oldala és az, ahogyan az emberekkel kommunikálunk, szerintem megtanulható és fejleszthető. Hiszen ahogy egyre több élettapasztalatot is gyűjtünk, egyre jobban látunk helyzeteket, egyre érzékenyebbek leszünk a hangulatokra is. Például rögtön látom, hogy  „OK, ő még a szoknyát, vagy a fodrot is szokatlannak tartja magán, akkor nem fogom most neki mondjuk az állatmintát, vagy akár a minták halmozását erőltetni". Vagy ha éppen egy nagy változás történik az ügyfelem életében, akkor éppen csak annyira lököm ki a komfortzónájából, amennyivel el tudom terelni kicsit a gondolatait. Hiszen általában pont ezért keresnek fel engem.

-Most már ezeket a hangulatokat rögtön leveszed a kis érzelmi antennáiddal?

-Ezt most már telefonon keresztül is elég gyorsan megérzem. De azért nekem is fontos a visszacsatolás, hogy egy vásárlás végén mit mondanak az ügyfelek.  És eddig szerencsére 100%os a siker rátám.

-Kb hány embert öltöztettél fel eddig?

-Körülbelül 100 ügyféllel dolgoztam eddig az elmúlt két és fél évben, mióta személyi stylistként, illetve personal shopperként elkezdtem építeni a vállalkozásomat. Ennek a 100 főnek a felét reklámfotózásra, videoklipekben stb öltöztettem, a fele pedig teljesen „civil” ügyfél. Az 50 fő „civil” ügyfélből pedig legalább 45 már minimum kétszer igénybe vette a stylist, vagy personal shopper szolgáltatásomat. Van, aki két-háromhavonta, van, aki félévente-évente, de szerencsére mindig visszatérnek.

Általában a gardróbrendezés és a personal shopping összefonódik. Úgy látom, hogy ha valaki egyszer már eldönti, hogy szeretne változtatni a kinézetén és ezáltal az életén, akkor mindkettőre szüksége van. Ezt a folyamatot gyakorlatilag elkezdhetjük belülről egy gardróbrendezéssel, később ehhez hozzáépítve az új ruhákat, vagy fordítva, először új ruhákat veszünk és utána rendberakjuk az ügyfél gardróbját. De szinte egyszer sem fordult elő, hogy valaki csak az egyiket, vagy csak a másikat kérje, mindkettőre szüksége van az embereknek.

image1_1.jpeg

-Milyen élethelyzetben vannak azok, akik hozzád fordulnak?

-A legtöbben egy teljesen átlagos hétköznap reggel határozzák el, hogy szeretnének változtatni. Legtöbb esetben aki hozzám fordul, már egy ideje olvassa a blogomat, követi az Insta-oldalamat és szeretnek belőle inspirálódni. Mostanában egyre népszerűbb az ajándékkártya szolgáltatás is, amivel a család vagy a kollégák lephetik meg közösen akár egy szülinapra, karácsonyra a szerettüket.

Például előfordult olyan felkérés, mint az egyik ügyfelemé, aki külföldön él a családjával. Ők szeretnek másfél-két havonta hazajárni, de mivel ilyenkor csak egy hétvégéjük van, ezért nincs ideje a boltokat végignézni. Ott ráadásul jóval drágábbak is a ruhák, ezért költséghatékony is a számára, az időhatékonyság mellett, hogy velem vásárol.

-A rengeteg stylist közül szerinted miért pont téged választanak az ügyfeleid?

-A „titkom”, hogy „kézzelfogható”, vagyis igazi vagyok. Látják a blogomban és az az Instámon, hogy én nem egy 180 cm magas, 40 kilós modell lány vagyok, hanem egy M-es méretet viselő, „átlagos” nő. És ha magamat előnyösen öltöztetem, akkor azt remélik, hogy ezt velük is meg tudom csinálni. Természetesen azt mondanom sem kell, hogy mindig elérhető vagyok és mindig rendelkezésre állok, ha kell. Tavaly például még Szenteste is dolgoztam.

imagecsillu.jpg

-Sokan tudják, hogy Berki Krisztián és párja, Mazsi személyi stylistja vagy. Mazsi hogyan lett az ügyfeled?

-Mazsi is már egy ideje követte a blogomat és az Instámat, amikor megkeresett. Még 4 évvel ezelőtt egy divatbemutatón asszisztens voltam, ő pedig modell, akit én öltöztettem.  Innen ismerjük egymást, de azóta is követte a munkásságom Amikor pedig nyílvánosságra került az élete és a mindennapjai, kérte a segítségem, én pedig örömmel igent mondtam. Nagyon büszke vagyok arra, hogy mivel Krisztiánnak tetszett, ahogy Mazsit öltöztettem, ezért vele is egy ideje együtt dolgozunk.  

-Mi a „filozófiád”? Mi a legfontosabb szerinted egy styling során?

-Azt üzenném a nőknek (persze a férfiaknak is:)), hogy merjenek! Tényleg tessék elkezdeni a komfortzónát elhagyva egy kicsit nyitottabban gondolkodni! És persze nem attól öltözködik valaki jól, ha minél több pénzt költ, egyáltalán nem! Inkább az olyan időtálló darabokat kell keresni, amik tényleg jók, színben az adott személy színtípusához illőek, fazonban pedig az alkatához. És főleg kiegészítőkben figyeljünk a minőségre!

-Akkor szerinted mi az, amire tényleg érdemes több pénzt költeni?

-A cipő nyilván legyen minőségi, és természetesen a táska! Plusz az ékszer, óra, esetleg a napszemüveg. A ruha nyugodtan lehet akár pl egy H&M-es farmernadrág is, ha szépek és jó minőségűek a kiegészítők. Egyébként személy szerint az én kedvenc kiegészítőm a táska, szerintem szuperül feldobhatja, vagy akár teljesen megváltoztathatja az outfitünket.

-Mi az a három alapvető ruhadarab, ami nem hiányozhat a gardróbunkból?

-Legyen mindenképp egy nude magassarkú, egy kis fekete ruha és egy ránk szabott, szép, karcsúsított igazodó blézer.

Egyébként én úgy látom, hogy itthon Magyarországon szerencsére nem állunk rosszul az öltözködéssel. Nagyon sokszor látni nagyon jól öltözött embereket. Itthon inkább azzal van még javítanivaló, hogy ne trendik akarjunk lenni és divatosak, hanem a számunkra előnyös színeket-fazonokat kellene megtalálni.Ma még sokszor előfordul, hogy a divatot összekeverik a stílusos megjelenéssel, de hát pont ezért vagyok én, hogy ebben segítsek

-Mik a céljaid és a terveid ezzel a szakmával?

-Hú mindig rengeteg célom van! Nekem kevés a napi 24 óra, még álmomban is ezzel foglalkozom, hogy hogyan fejlődhetnék tovább. Vízöntő vagyok, szükségem van arra, hogy változatos, kreatív és kihívásokkal teli feladataim legyenek, tehát a jövőben is boldogan elvállalom, ha mondjuk egy fotózásra, vagy reklámfilmbe hívnak stylingolni, de a fő vonal a personal styling marad.

Az ügyfeleim kérésére az idei évben elindítok egy új, "átalakítós", azaz makeover szolgáltatást, ChangedbyCsillu néven. Ez egy igazi "szépségnap" lesz, ahol belekóstolhatunk abba, hogy milyen az, amikor egy divatfotózáson egész nap mi vagyunk a középpontban és nem csak az öltözködésről, hanem a smink- és hajviseletről is igazi profiktól, személyre szabott tippeket kaphatunk.

Bár a personal styling mindenki számára egy privát élmény, szeretnék betekintést nyújtani a munkám részleteibe és ezen keresztül jobban megmutatni a személyiségemet, mint azt a blog posztok és divatinspirációs Insta-képek engedik.
A szépségnapról készülő werkvideókkal ebbe az irányba tettem egy lépést, legnagyobb örömömre erre eddig nagyon pozitív visszajelzéseket kaptam. Ezt a vonalat tervezem ezért tovább erősíteni, de hogy pontosan miként, az legyen még titok! :)

  image4.jpeg

Ennyi fért bele egy kávézásnyi időbe, ennyit engedélyezett magának Csillu, mielőtt siet a következő home shoppingra. Hátradobja hosszú (tökéletesen belőtt) haját, megigazítja designer táskáját, fogja az óriás Ikeás zsákokat és indul a mai feladataira és a céljai felé…

 

A bejegyzés trackback címe:

https://momlovesdiamonds.blog.hu/api/trackback/id/tr5514784172

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása