Magyar divatkampányok a legkúlabb modellekkel

Zseniális alapötlet, gyönyörű kivitelezés, különleges „modellek”: szuperigényes, legújabb trendeket hozó magyar divatkampányok. Bravó hazai divatszakma!

Ha kinyitunk egy olasz Vogue-t, amerikai Harper’s Bazaart, brit Vanity Fairt, vagy végignézzük bármelyik divathét tetszőleges bemutatóját, rögtön feltűnik a modellvilág átalakulása.

Minden tervező kötelességének tartja legalább néhány idősebb (sőt, néha valóban idős, gondoljunk csak a rekorder Daphne Selfe nevű, 92 éves hölgyre) modell szerepeltetését, és a plus size modelleknek sem volt soha ennyi munkája, mint napjainkban. Sőt, néhány tervező egyenesen társadalmi állásfoglalásként küld kifutóra fogyatékkal élő, vagy éppen transznemű modelleket is.

Persze néhányan nem igazán hisznek a divatvilág valódi átalakulásában, hiszen a divat mindigis az illúziók játszótere volt, valószínűleg sosem fog eltűnni a hamvasan fiatal, magas, vékony modellek ideálja. Hogy jól van-e ez így, vagy sem, arról köteteket lehetne írni, mindenesetre én örülök annak, hogy legalább egy picit léptünk a sokszínűség felé.

A trend végül Magyarországra is megérkezett, és ha a bemutatókon még nem is igazán látjuk a külföldi példákat, elég megnézni a divatsajtót: az Éva magazin zseniális újítása volt a trend úttörője, aki már évek óta teljesen civil arcokat hoz a címlapján és az újságban be is mutatja az aktuális „cover girl” történetét. Idén pedig a novemberi Elle-ben háromoldalas cikket találunk a témáról, amíg a Marie Claire egyenesen címlapon hozza a mi „nagy négyesünk”, azaz az ezredforduló magyar topmodelljeinek négyesfogatát. A csajok újra modellkednek és állításuk szerint most még több a felkérésük, mint anno.

A sajtó mellett pedig megérkeztek az „unusual” divatkampányok is a hazai divatéletbe. Bár igazi trendről még itt sem beszélhetünk, találunk viszont kiemelkedően igényesen kivitelezett, akár társadalmi üzenettel bíró, akár csak simán jópofa, de mindenképpen különleges projekteket.

Íme három szuper példa:

 

Adidas

A modellek helyett „rendes emberekkel”, azaz teljesen civil szereplőkkel készülő fotósorozat (Pósalaki Anett mesterműve) üzenete szerint bárki, bármilyen stílussal azonosulni tud a márka legújabb lépőivel. A (100%-ban magyar) csapat a fotózás során olyan civilekkel dolgozott együtt, akik tényleg sneakerben járnak a mindennapi munkájuk során, legyenek divattervezők, forgatókönyvírók, eladók vagy diákok. Akik tudják, hogy minden repedés, minden koszcsík csak közelebb hozza a cipőt a viselőjéhez, hiszen élményekről, nagy utazásokról mesél.

unnamed.png

 

Printa

A minimalista márka legújabb, Work kollekciójával a nők és a munka komplex viszonyára reagál. A kollekció azoknak szól, akik szeretik a munkájukat, de nem ez az egyetlen terület, ahol helytállnak az életben, tekintet nélkül arra, hogy a kihívás a gyermeknevelés vagy egy maraton teljesítése. A kollekció „húzódarabjai” erős vászon sokzsebes “munkaruhák”, a kampány vizuális megjelenítése pedig a Pósalaki Anettől megszokott igazi mestermunka: az üzenet erős megjelenése mellett a különböző generációk szerepeltetése igazi tisztelgés a női sokszínűség és erő előtt, ráadásul a legújabb trendek eszközével. Bravo!

old.jpg

 

TE Shoes

Eszti szépséges cipőinek vicces és életvidám kampánya mesterien ötvözi az előző két példát, vagyis „modelljei” idős civilek -éspedig a Normafa Idősek Otthona lakói. A stáb, a sminkestől a fotósig mind a tervező közeli barátaiból állt össze, a casting után pedig a „nyertesek”, vagyis a kampány modelljei Eszti szerint „amellett, hogy rögtön, az első percben ráéreztek, hogy milyen koncepcióval, milyen hangulatú fotókat szeretnénk, nagyon élvezték is a munkát”. A jó hangulat a képeken is abszolút átjön, a fotókat nézegetve szinte azonnal 80 évesek szeretnénk lenni:)

kep4_17.jpg

Eszti szerint egyébként az otthonban a „modellek” számára annyi érdekes program van a hét minden napján, hogy szó szerint az énekóra és a salsa est között iktattak be egy napnyi szünetet a modellkedés céljára…

 

Hát valahogy így kellene várnunk egyre idősebb korunkat: életvidámságunkat, fittségünket és energiánkat megőrizve, és mivel szerencsére egyre többen így tesznek, ezt a divatszakma is felfedezte, így végre a 20 éve fölötti modelleknek, és/vagy a kellően karakteres egyéniséggel bíró civileknek is van helye a kifutókon.

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://momlovesdiamonds.blog.hu/api/trackback/id/tr6515283376

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása